Bon dia!
Durant aquestes setmanes hem estat parlant de la importància de les TIC i la seua correcta utilització. Com ja sabeu hui dia es molt fàcil la utilització de programes informàtics per a cercar la informació. Els estudiants hem passat de cercar la informació als llibres a cercar-la a internet. El mateix ocorre amb els suports informàtics. Els professors a les escoles estan introduint nous aparells electrònics per a donar classe, ja que els alumnes amb les noves tecnologies es troben més motivats. La problemàtica per a ells es aprendre a utilitzar-les doncs molts dels professors son encara tradicionals que utilitzen el llibre i la pissarra que tots coneixem.
Doncs bé, aquesta setmana el que hem fet es parlar i investigar sobre aquests nous suports informàtics que estan introduint els professors a les aules:
- La tauleta tàctil: Les tauletes son com petits ordinadors transportables. Aquests son de molta utilitat ja que pot servir com a llibre digital. En ell podem moure'ns amb els dits per a interactuar de forma ràpida. Aquestes estan més enfocades a la utilització de programes per treballar amb la informació més que en els continguts. Les tauletes serveixen com a increment de motivació per als alumnes tant per a aprendre com per a divertir-se però també presenta alguns inconvenients a l'hora de realitzar texts escrits a més de que depenen d'una bateria i connexió a internet i que solen ser molt cares i no es troben a la disposició de tothom.
- La pissarra digital: Aquestes pissarres son diferents a les de tota la vida. S'utilitzen amb un ordinador que reflexa la informació en una pantalla en blanc. N'hi ha de dos tipus; una en la que es pot escriure damunt i altra en la que no. S'utilitza per a transmetre i compartir informació davant de molta gent de forma ràpida i interactiva. Als alumnes els sol agradar escriure damunt d'aquesta informació i sol ser de molta utilitat per a la realització d'exercicis. Aquestes pissarres permeten acostar al alumnat el material multimèdia, ajuda a comprendre millor la informació, però com a inconvenients té els mateixos que la tauleta tàctil, a més que suposa un gast per al centre educatiu i necessita de unes infraestructures que no tots els instituts tenen.
Però on radica la importància de les TIC, en la innovació d'utilitzar aparells electrònics o en saber utilitzar-les per fer alguna cosa diferent? Molts professor, la majoria que segueixen una metodologia encara tradicional, utilitzen quests suports per continuar fent el mateix. Les TIC s'han d'utilitzar per innovar si, però per innovar en metodologia. Les TIC s'han d'utilitzar per fer al alumne partícip dels seus coneixements i projectes de manera que siga ella mateix creador dels seus coneixements, fomentant la competència d'aprendre a aprendre i el sentit de la iniciativa i esperit emprenedor.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada