dimarts, 7 de febrer del 2017

Fi de l'assignatura TIC i TILC

Aquesta setmana li posem fi a l'assignatura TIC i TILC, aleshores he d'acomiadar-me de vosaltres. Com heu vist, aquesta assignatura ha sigut molt útil per a la utilització de diferents recursos web a l'hora d'utilitzar-los a l'aula. En aquesta assignatura hem aprés molts programes que potser abans no sabíem i que serien molt interessants per a posar en pràctica amb els alumnes. A l'hora de programar unes activitats és molt important la innovació i la originalitat per a que els alumnes no perden la il·lusió i les ganes d'aprendre de diferents maneres i jo crec que amb questa assignatura hem pogut aprendre a utilitzar-les.

Moltes gràcies a tots!


divendres, 27 de gener del 2017

Experiències TIC a l'aula

Aquesta setmana hem estat veient les diferents competències digitals TPACK que hem vist en el següent article: http://www.revistacomunicar.com/index.php?contenido=detalles&numero=45&articulo=45-2015-16 
Jo com a futura docent considere que em veig més preparada en la utilització de les TIC com per exemple en la utilització de diferents portals i recursos Web com per exemple la creació de les WebQuest, la línia de temps TokiToki i recursos similars. Tots aquests recursos tenen un sentit pedagògic ja que els alumnes son capaços d'aprendre més fàcil amb la utilització d'internet i poden ser més creatius en la formació dels seus propis projectes i d'aquesta manera els fem capaços d'aprendre per si mateixos i potenciem el seu esperit emprenedor. 

Respecte a l'organització de l'aula, si el que volem es treballar amb les Tic, el que podem fer es portar als alumnes a les aules d'ordinador però sense perdre massa temps en la acomodació dels alumnes. Quant a la distribució de l'aula considere que la millor forma d'organitzar la disposició de l'aula seria de la següent manera: 
D'aquesta manera tots els alumnes estan centrats en la seua feina i el professor pot passar pels ordinadors dels alumnes de manera més còmode. També, si el centre disposa de tauletes en compte d'ordinadors seria més efectiu utilitzar-les a classe perquè seria un recurs innovador i a més els resultaria més entretingut i interactiu a 'hora de treballar amb els companys.  
Amb axó el que hem fet aquesta setmana ha sigut investigar sobre les diverses activitats que es poden fer utilitzant aquests recursos que acabem de comentar. Hem considerat interessant plantejar la creació d'una WebQuest amb els alumnes de segon de batxillerat en cinc sessions amb aquestos recursos. Els alumnes haurien de treballar amb axó en classe creant el seu projecte per a després plantejar-lo a la resta de la classe. 

divendres, 20 de gener del 2017

Maquinari TIC

Bon dia!

Durant aquestes setmanes hem estat parlant de la importància de les TIC i la seua correcta utilització. Com ja sabeu hui dia es molt fàcil la utilització de programes informàtics per a cercar la informació. Els estudiants hem passat de cercar la informació als llibres a cercar-la a internet. El mateix ocorre amb els suports informàtics. Els professors a  les escoles estan introduint nous aparells electrònics per a donar classe, ja que els alumnes amb les noves tecnologies es troben més motivats. La problemàtica per a ells es aprendre a utilitzar-les doncs molts dels professors son encara tradicionals que utilitzen el llibre i la pissarra que tots coneixem.  

Doncs bé, aquesta setmana el que hem fet es parlar i investigar sobre aquests nous suports informàtics que estan introduint els professors a les aules:


  • La tauleta tàctil: Les tauletes son com petits ordinadors transportables. Aquests son de molta utilitat ja que pot servir com a llibre digital. En ell podem moure'ns amb els dits per a interactuar de forma ràpida. Aquestes estan més enfocades a la utilització de programes per treballar amb la informació més que en els continguts. Les tauletes serveixen com a increment de motivació per als alumnes tant per a aprendre com per a divertir-se però també presenta alguns inconvenients a l'hora de realitzar texts escrits a més de que depenen d'una bateria i connexió a internet i que solen ser molt cares i no es troben a la disposició de tothom. 
  • La pissarra digital: Aquestes pissarres son diferents a les de tota la vida. S'utilitzen amb un ordinador que reflexa la informació en una pantalla en blanc. N'hi ha de dos tipus; una en la que es pot escriure damunt i altra en la que no. S'utilitza per a transmetre i compartir informació davant de molta gent de forma ràpida i interactiva. Als alumnes els sol agradar escriure damunt d'aquesta informació i sol ser de molta utilitat per a la realització d'exercicis. Aquestes pissarres permeten acostar al alumnat el material multimèdia, ajuda a comprendre millor la informació, però com a inconvenients té els mateixos que la tauleta tàctil, a més que suposa un gast per al centre educatiu i necessita de unes infraestructures que no tots els instituts tenen.
Però on radica la importància de les TIC, en la innovació d'utilitzar aparells electrònics o en saber utilitzar-les per fer alguna cosa diferent? Molts professor, la majoria que segueixen una metodologia encara tradicional, utilitzen quests suports per continuar fent el mateix. Les TIC s'han d'utilitzar per innovar si, però per innovar en metodologia. Les TIC s'han d'utilitzar per fer al alumne partícip dels seus coneixements i projectes de manera que siga ella mateix creador dels seus coneixements, fomentant la competència d'aprendre a aprendre i el sentit de la iniciativa i esperit emprenedor. 

dijous, 12 de gener del 2017

Tema 5: aprenentatge a Internet

Aquesta setmana hem abordat els principals recursos existents actualment a Internet per a construir processos d'ensenyament-aprenentatge. Els principals recursos son: WebQuest, aceres del tresor, blogs i les Wikis.

  • Les WebQuest plantegen als alumnes una investigació per a la resolució d'una tasca o resolució d'una problema motivador, de treball col·laboratiu, analitzant i reflexionant la informació amb què es treballa. D'aquesta manera els alumnes construeixen els seus coneixements a partir d'uns coneixements previs. El professor prèviament ha de proporcionar-los la informació que puga ser-los útil per a la tasca. La seua estructura es la següent: introducció al tema, la tasca on indica les activitats, procés on el professor indica els passos per a la realització, avaluació, conclusió i orientació didàctica. A més segons la extensió, si es curta s'anomena Miniquest. Ací us deixe un enllaç on podeu fer la vostra pròpia WebQuest: http://www.edutic.ua.es/crea-tu-wq/ 
  • La cacera del tresor es similar a la WebQuest però mes senzilla. Es comença amb una sèrie de preguntes seguides de les URL on han de trobar la informació. Després en grup han de resoldre tots una pregunta final a partir de la informació de les anteriors qüestions. Es divideix en les següents parts: introducció, preguntes, la gran pregunta final, recursos on trobar la informació i de vegades presentació i avaluació. Es pot crear mitjançant Google Sites. Ací podeu veure un exemple: http://www.xtec.cat/~ncoma4/dali/index.htm
  • Els blogs com ja sabem son com a diaris personals publicats a Internet en format en línia amb recursos multimèdia. L'element més comú d'un blog són les entrades, a més de les categories, informació sobre l'autor i els widgets que solen aparèixer a les barres laterals per donar fàcil accès a funcions usades freqüentment. Els blogs són de molta utilitat com a xarxa d'aprenentatge. Ací us deixe un exemple d'un blog de la meua especialitat: http://blogs.uab.cat/bhfilosofia/
  • Per últim tenim les Wiki, que són webs que s'elaboren de manera col·laborativa per un grup d'usuaris i que pot ser editada per qualsevol d'ells. Actualment la més coneguda es Vikipedia. Les wikis són de gran utilitat en l'àmbit educatiu, proporcionant gran quantitat d'informació en la major rapidesa. La millor forma de crear una wiki es utilitzant Wikispace