dissabte, 31 de desembre del 2016

Tema 4. Informació a Internet

En aquest tema ens hem dedicat a investigar noves pàgines web i blocs d'altres professors i alumnes. A internet hi ha moltes fonts d'informació; bloc, webs, revistes de diferents temes i assignatures. N'hi han webs temàtiques de geografia e història, d'educació, d'informàtica, de plàstiques visuals, matemàtiques i moltes més. En el meu cas, he estat navegant per webs d'educació, més concretament he acabat investigant blocs d'història que tracten temes actuals d'història contemporània. Normalment a la secundària, n'hi han temes que no es donen, com la guerra civil o els conflictes de Síria i son temes que els xiquets deurien saber i per això no està de més que els xiquets investiguen per ells mateixos i amplien el temari. A més, he trobat un bloc molt interessant relacionat amb la meua especialitat, on engloba la geografia, la història i l'art. Us deixe l'enllaç per si voleu fer-li una ullada: http://hisgeoart.blogspot.com.es/
D'altra banda, també he trobat una pàgina molt interessant on podem trobar moltes notícies sobre temes d'interès per als professors, tant del sou que reben, notícies sobre els interins o les noves lleis de la LOMCE. Ací el teniu: http://socmestre.cat/
Aquestes són només uns pocs blocs, però com us dic, si vos interessa qualsevol tema no dubteu en ficar-vos a navegar per internet! Internet es una gran font d'informació on trobareu tot el que busqueu. Per que aneu començant, vos deixe una pàgina amb moltíssims blocs d'educació: http://blogseducacio.blogspot.com.es/

Bon nadal i feliç any nou!

dimarts, 13 de desembre del 2016

Les xarxes socials


El treball que hem fet aquesta setmana ha sigut estudiar i parlar sobre les xarxes socials. Les xarxes socials serveixen per a moltes coses com, comunicar-nos amb els nostres amics propers o llunyans, compartir fotografies, estar al corrent dels teus amics, etc. Però també n'hi han unes altres que són d'una utilitat específica com per a treballar com Commom Craft o bé dins d'una plataforma o una aplicació com Youtube o altres dedicades a la fotografia com Pinterest.
Les xarxes socials s'han expandit per tot arreu, ens són d'utilitat per a crear comunicacions participatives però hem d'entendre xarxa social les videoconferències que també es important per a comunicar-nos per Internet. 
Moltes d'aquestes xarxes que hem nombrat probablement ja les coneixíeu, però sabíeu que n'hi han moltes mes? Si fem un bon ús d'aquestes eines pot ser molt enriquidor per als alumnes i a més molt original. Per exemple, al pares els agrada tenir fotos dels seus fills i saber sempre en cada moment el que estan fent els seus fills a escola. Una manera de fer-los partícips podria ser fent fotos de les activitats fetes a classe per tenir-ne constància (sempre amb l'aprovació dels pares) i gaudir dels esdeveniments als quals no han pogut assistir. D'aquesta manera afavorim la comunicació del xiquets amb les families. Es faria utilitzant aplicacions com Ink361 o Followgram on només hauríem de crear una carpeta de galeria amb totes les fotografies i compartir-la amb les families. 

L'ús de l'Internet cada vegada està més inclòs a la nostra societat i quan més ràpid ens adaptem a ella serà millor per a nosaltres. El que hem de fer es aprendre a fer un bon ús de totes aquestes eines que tenim a la nostra disponibilitat, i tenir un control del que fem. Les xarxes poden ser perilloses però també poden ser molt interactives per a treballar amb els xiquets, per a treballar e inclús per al nostre propi oci.  El Tiki-toki per exemple es una eina molt empleada per a treballar amb els alumnes fent línies de temps. Amb l'ajuda d'internet podem canviar moltes coses, tants els professors com els alumnes, emprendre projectes nous i canviar el sistema educatiu fent-lo més interactiu i participatiu. D'aquesta manera estarem més prop dels alumnes que es troben familiaritzats amb la era tecnològica i ens aproparem més als seus interessos.