El treball que hem fet aquesta setmana ha sigut estudiar i parlar sobre les xarxes socials. Les xarxes socials serveixen per a moltes coses com, comunicar-nos amb els nostres amics propers o llunyans, compartir fotografies, estar al corrent dels teus amics, etc. Però també n'hi han unes altres que són d'una utilitat específica com per a treballar com Commom Craft o bé dins d'una plataforma o una aplicació com Youtube o altres dedicades a la fotografia com Pinterest.
Les xarxes socials s'han expandit per tot arreu, ens són d'utilitat per a crear comunicacions participatives però hem d'entendre xarxa social les videoconferències que també es important per a comunicar-nos per Internet.
Moltes d'aquestes xarxes que hem nombrat probablement ja les coneixíeu, però sabíeu que n'hi han moltes mes? Si fem un bon ús d'aquestes eines pot ser molt enriquidor per als alumnes i a més molt original. Per exemple, al pares els agrada tenir fotos dels seus fills i saber sempre en cada moment el que estan fent els seus fills a escola. Una manera de fer-los partícips podria ser fent fotos de les activitats fetes a classe per tenir-ne constància (sempre amb l'aprovació dels pares) i gaudir dels esdeveniments als quals no han pogut assistir. D'aquesta manera afavorim la comunicació del xiquets amb les families. Es faria utilitzant aplicacions com Ink361 o Followgram on només hauríem de crear una carpeta de galeria amb totes les fotografies i compartir-la amb les families.
L'ús de l'Internet cada vegada està més inclòs a la nostra societat i quan més ràpid ens adaptem a ella serà millor per a nosaltres. El que hem de fer es aprendre a fer un bon ús de totes aquestes eines que tenim a la nostra disponibilitat, i tenir un control del que fem. Les xarxes poden ser perilloses però també poden ser molt interactives per a treballar amb els xiquets, per a treballar e inclús per al nostre propi oci. El Tiki-toki per exemple es una eina molt empleada per a treballar amb els alumnes fent línies de temps. Amb l'ajuda d'internet podem canviar moltes coses, tants els professors com els alumnes, emprendre projectes nous i canviar el sistema educatiu fent-lo més interactiu i participatiu. D'aquesta manera estarem més prop dels alumnes que es troben familiaritzats amb la era tecnològica i ens aproparem més als seus interessos.

Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada